čtvrtek 14. listopadu 2013

Právní rada nad zlato

PR pro právnickou kancelář není žádná věda, když víte jak na to. A velmi dobře znáte „svoje“ novináře

ACTA, SOPA, PIPA. Prvý akronym označuje mezinárodní obchodní dohodu s trestněprávními prvky, která má zřídit globální systém vynucování duševního vlastnictví. Další dvě zkratky označují návrhy zákonů USA podobného určení, které byly taktéž odloženy na neurčito stejně, jako se zadrhla ratifikace ACTA.

Před necelými dvěma roky jich ale byla plná média. A také plné ulice, nejen v Berlíně či New Yorku: v jediný únorový den roku 2012 se proti ACTA protestovalo ve dvou desítkách českých měst. Internet zaplnila maska Guye Fawkese jako symbol hackerského hnutí Anonymous. Jedni argumentovali ochranou duševního vlastnictví, druzí zase ochranou soukromí. Média i veřejnost potřebovaly někoho, kdo jim pomůže se v džungli paragrafů zorientovat. Tedy právníka.

Právě v té době jsme začínali spolupráci s českou kanceláří renomované právnické firmy. Chopili jsme se příležitosti a začali médiím nabízet vyjádření jejích představitelů k tématu i celé články. Zájem byl velký, klienta jsme dostali mimo jiné do Lidových novin, na IHNED.cz či na Českou pozici.

Jen co opadla kontroverze ohledně protipirátské legislativy, byl zatčen majitel serveru Megaupload, řešil se švarcsystém a stále další kauzy. Zájem médií o vhled odborníka se ukázal být neutuchající, v jednom celostátním deníku jsme dokonce domluvili sloupek, ve kterém zástupci klienta glosovali aktuální dění pravidelně.

Vztahovat se k aktuálním tématům je proto nejlepší strategií, jak dlouhodobě budovat širší povědomí o klientovi z právnického prostředí. Umožňuje profilaci jak celé kanceláře, tak jednotlivých zástupců firmy v určité oblasti práva, a vhodně doplňuje publikování v oborových a stavovských periodikách. Úspěšný průnik do zpravodajských médií je však královskou disciplínou PR, předpokládá hlubokou znalost mediálního trhu a úzké vztahy s novináři.

Žádné komentáře:

Okomentovat